Όταν πρόκειται για το user engagement με τους πελάτες σας – υπάρχοντες και νέους – οι διαγωνισμοί στα social media είναι ένα πολύτιμο εργαλείο για να το πετύχετε. Οι διαγωνισμοί ιντριγκάρουν τους fans της εταιρίας σας και, όταν γίνονται σωστά, ενθαρρύνουν την κοινοποίηση τους στο δίκτυο τους με αποτέλεσμα την αύξηση της αναγνωσιμότητας της επωνυμίας σας.
Η διαδικασία για έναν διαγωνισμό στα social media είναι απλή: Χαρίστε κάτι που ενδιαφέρει το κοινό σας(Give away) και σε αντάλλαγμα, θα “κοινωνικοποιηθούν” στο Facebook, Pinterest, Instagram και το Twitter σας … Τέλος υποσυνείδητα θα ενθαρρύνουν τους φίλους τους να κάνουν το ίδιο. Ο απώτερος στόχος σας, πάντα, είναι να προσελκύσετε την προσοχή και να αυξήσετε τα shares.
1. Επιλέξτε στόχο
Μέχρι πριν από λίγα χρόνια, πολλές εταιρίες που δημιουργούσαν διαγωνισμούς είχαν ως κύριο στόχο την αύξηση των likes στη Facebook σελίδα τους. Τελικά αποδεικνύεται ότι τα likes από μόνα τους δεν είναι και τόσο πολύτιμα. Πλέον υπάρχουν περισσότεροι στόχοι που πρέπει να προσπαθούμε να πετύχουμε μέσα από έναν διαγωνισμό:
• Αύξηση της αναγνωρισιμότητας της επωνυμίας
• Μετατροπή των fans σε δυνητικούς πελάτες
• Μετατροπή των fans σε πελάτες
• Ανάπτυξη κοινωνική παρουσίας στα social media
• Προώθηση ενός νέου προϊόντος ή υπηρεσίας
• Αύξηση του user engagement
• Συγκέντρωση και αξιολόγηση σχολίων
Φυσικά μπορούμε να έχουμε πάνω από έναν στόχους, αλλά είναι σημαντικό να θέσουμε τον κυριότερο στόχο μας και να επικεντρωθούμε στα αποτελέσματα που θέλουμε να πετύχουμε.
2. Διαλέξτε το δώρο που θα χαρίσετε
Ένα από τα κλειδιά για έναν επιτυχημένο διαγωνισμό στο Facebook είναι η επιλογή ενός δώρου που θα ενδιαφέρει το κοινό σας και θα είναι σχετικό με το αντικείμενο της εταιρίας σας.
Προσπαθήστε να αποφύγετε να δώσετε ένα εντυπωσιακό δώρο, που δεν έχει σχέση με το αντικείμενο της εταιρία σας, μόνο και μόνο για να προσελκύσετε περισσότερους νέους fans. Όσο πιο σχετικό είναι το δώρο που θα χαρίσετε , τόσο πιο στοχευμένο θα είναι το νέο κοινό που θα αποκτήσετε.
Η προσφορά πολλαπλών δώρων μπορεί επίσης να οδηγήσει σε περισσότερες συμμετοχές δεδομένου ότι οι άνθρωποι θα αισθάνονται ότι έχουν περισσότερες ευκαιρίες για να κερδίσουν.
3. Επιλέξτε τον τρόπο που θα δημιουργήσετε το διαγωνισμό
Αν ένας από τους στόχους σας είναι η συλλογή emails ή άλλων στοιχείων επικοινωνίας, ζητήστε μας να σας δημιουργήσουμε την κατάλληλη φόρμα, που θα σας βοηθήσει να κρατήσετε όλα τα δεδομένα που θα μαζέψετε οργανωμένα.
Αν το μόνο που θέλετε να πετύχετε είναι αύξηση του engagement, μπορείτε να κάνετε ένα διαγωνισμό στο Facebook Timeline της σελίδας σας με ανάρτηση post, εμπλουτίζοντας τα likes και τα shares. Όλες τις πληροφορίες που θα συλλέξετε μπορείτε να τις χρησιμοποιήσετε για επόμενες διαφημιστικές καμπάνιες.
4. Διαφήμιση και πάλι διαφήμιση!
Ένας επιτυχημένος διαγωνισμός ή μια οποιαδήποτε άλλη καμπάνια εξαρτάται από ένα καλοσχεδιασμένο και καλοεκτελεσμένο πλάνο Marketing που θα αποτελείται από έναν συνδυασμό πληρωμένων και δωρεάν ενεργειών. Το να δημιουργήσουμε απλά ένα διαγωνισμό δεν εγγυάται συνήθως την προσέλευση νέων μελών, εκτός αν χαρίζετε ένα πραγματικά πολύτιμο δώρο.
Οτιδήποτε θα οδηγήσει τους ακολούθους μας να κοινοποιήσουν το διαγωνισμό στους φίλους τους, αυξάνοντας την αξιοπιστία μας στην Google.
5. Επιλέξτε νικητή (και επικοινωνήστε με όλους τους υπόλοιπους συμμετέχοντες)
Στους κανόνες συμμετοχής θα πρέπει να περιλαμβάνονται λεπτομέρειες για το πώς τελικά θα επιλεγεί ο νικητής του διαγωνισμού σας. Όσο πιο διαφανής είναι η διαδικασία της επιλογής, τόσο το καλύτερο.
Είτε σχεδιάζετε η επιλογή να γίνει μετά από αξιολόγηση και επιλογή είτε από κάποιο εργαλείο που επιλέγει τυχαία τον νικητή, θα πρέπει να εξηγήσετε στους συμμετέχοντες τη διαδικασία λεπτομερώς.
Ενημερώστε το κοινό σας για τον τρόπο που θα επικοινωνήσετε με τον νικητή καθώς και για όλη τη διαδικασία που θα ακολουθηθεί για την παραλαβή του δώρου. Συνήθως, αρχικά ο νικητής ενημερώνεται μέσα από το Facebook ή μέσω email και ορίζουμε ένα χρονικό διάστημα στο οποίο θα πρέπει ο νικητής να επικοινωνήσει μαζί μας. Αν δεν λάβουμε την επιβεβαίωση, προχωράμε στον επόμενο νικητή.
Μην ξεχάσετε να συμπεριλάβετε στους όρους συμμετοχής ότι έχετε το δικαίωμα να επιλέξετε άλλον νικητή σε οποιαδήποτε χρονική στιγμή, σε περίπτωση που δεν πληροί τα κριτήρια συμμετοχής που θέσατε.
6. Προετοιμάστε τον επόμενο διαγωνισμό σας
Αναλύοντας κάποιες από τις πιο επιτυχημένες επιχειρήσεις που έχουν τρέξει καμπάνιες, είναι εύκολο να φτάσουμε στο συμπέρασμα ότι οι εταιρείες που τρέχουν συχνές εκστρατείες έχουν τα καλύτερα αποτελέσματα.
Αν το άρθρο που διαβάσατε σας φάνηκε χρήσιμο και θέλετε να οργανώσουμε τον δικό σας επιτυχημένο διαγωνισμό στο Facebook, Pinterest, Instagram ή Twitter επικοινωνήστε μαζί μας συμπληρώνοντας τη φόρμα που θα βρείτε εδώ ή καλώντας μας στο 2510 834 600.