Τι είναι το Growth Driven Design και ποιες είναι οι διαφορές του σε σχέση με την παραδοσιακή μέθοδο για την κατασκευή ιστοσελίδων; Αν σχεδιάζετε να λανσάρετε ένα website μετά τις διακοπές τώρα είναι η ώρα να μάθετε περισσότερα!
Το Growth Driven Design (GDD) είναι το νέο και πολλά υποσχόμενο trend στον τομέα του development ιστοσελίδων γιατί προσφέρει ευελιξία και εγγυημένα αποτελέσματα, κάτι που πραγματικά όλοι είχαμε ανάγκη, τόσο τα digital agencies όσο και οι πελάτες μας. Δυσκολεύεστε να με παρακολουθήσετε; Μην ανησυχείτε. Το τοπίο θα ξεκαθαρίσει στις γραμμές που ακολουθούν.
Τι γινόταν μέχρι σήμερα…
Εάν στο παρελθόν είχατε μπει στη διαδικασία να δημιουργήσετε ένα νέο website για την επιχείρησή σας ή να ανασχεδιάσετε το ήδη υπάρχον website, πιθανότατα να αντιμετωπίσατε ένα (ή και όλα) από τα παρακάτω «προβλήματα»:
το website σας δεν ήταν έτοιμο στην ώρα του
έπρεπε να διαθέσετε όλο το budget εξ αρχής
λίγο καιρό μετά το λανσάρισμα παρουσιάστηκαν προβλήματα τα οποία δεν μπορούσαν να λυθούν άμεσα
η ανάγκη για ανασχεδιασμό του νέου website σας παρουσιάστηκε πιο σύντομα απ΄ότι περιμένατε
κανείς από τους συνεργάτες σας δεν μπορούσε να σας εγγυηθεί ότι το τελικό προϊόν, το νέο website σας είναι το καλύτερο που θα μπορούσε να είναι και το πλέον αποτελεσματικό
Όλα τα παραπάνω οφείλονταν στο ότι δε λαμβάνονταν υπόψη κάποιοι πολλοί σημαντικοί παράγοντες, όπως το ότι:
το περιεχόμενο ενός site έχει ημερομηνία λήξης, και άρα κάτι που θα έχει ετοιμαστεί αρκετό καιρό πριν το λανσάρισμα μπορεί να μην ισχύει μετά
oι πλατφόρμες, τα extensions και τα plug ins που χρειάζονται για να λειτουργήσει ένα website θα πρέπει να ενημερώνονται ανά τακτά χρονικά διαστήματα για λόγους ασφάλειας και λειτουργικότητας
o τρόπος με τον οποίο αλληλοεπιδρούν τελικά οι χρήστες της ιστοσελίδας σας να είναι διαφορετικός από αυτόν που περιμένατε
ένα προσχεδιασμένο πλάνο υλοποίησης μπορεί να μην είναι τόσο αποτελεσματικό για το lead generation, καθώς βασίζεται σε υποθέσεις και όχι σε ακριβώς αυτό που θέλουν οι πελάτες σας
Έτσι δημιουργήθηκε η ανάγκη για το growth driven design.
Τι είναι το Growth Driven Design;
Σύμφωνα με τον Luke Summerfield, τον GDD Evangelist της HubSpot, το growth driven design είναι μια πιο έξυπνη προσέγγιση στο web design. Σε αντίθεση με το παραδοσιακό web design process όπου ένα agency θα παρέδιδε ένα ολοκληρωμένο website σε ορίζοντα 3-5 μηνών (στην καλύτερη περίπτωση), τα growth-driven agencies είναι σε θέση να λανσάρουν ένα website με τις βασικές λειτουργίες που έχουν συμφωνηθεί σε μόλις ένα μήνα από το κλείσιμο της συμφωνίας και να το βελτιώσουν σταδιακά, μελετώντας τη συμπεριφορά των επισκεπτών του.
Ως βασικές λειτουργίες ενός website, εννοώ την υλοποίηση ενός ξεκάθαρου conversion path το οποίο να ωθεί τους χρήστες προς τις ενέργειες που εξυπηρετούν τους επιχειρησιακούς στόχους της εταιρίας, όπως επίσης και ενδιαφέρον περιεχόμενο που να δείχνει τον τρόπο με τον οποίο τα προϊόντα και οι υπηρεσίες μπορούν να δώσουν λύσεις σε πιθανά προβλήματα των επισκεπτών του.
Σκεφτείτε το web development σαν τη δημιουργία ενός προγράμματος λογισμικού. Η πρώτη έκδοση υστερεί της δεύτερης και η δεύτερη της τρίτης και ούτω καθεξής γιατί στο διάστημα που μεσολάβησε συλλέχθηκαν οι απαραίτητες πληροφορίες ώστε να εξελιχθεί το προϊόν και να γίνει ακόμα καλύτερο. Όπως για παράδειγμα το iPhone. Όλοι θυμόμαστε το πρώτο iPhone το οποίο δεν βλέπαμε την ώρα να το αποκτήσουμε. Όμως μόλις άρχισε ο κόσμος να το χρησιμοποιεί παρουσιάστηκαν διάφορες ελλείψεις και ανάγκες βελτιστοποίησης για να καταλήξει σήμερα στη νέα γενιά iPhone.
Με λίγα λόγια το GDD σας επιτρέπει να επικεντρωθείτε σε πρώτη φάση μόνο σε όσα πράγματα έχουν πραγματική σημασία για τα prospects σας κερδίζοντας πολύτιμο χρόνο. Το feedback που θα λάβετε από τους χρήστες θα σας βοηθήσει να εμπλουτίσετε το website σας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο προκειμένου να ενισχύσετε το lead generation.
Tελικά, γιατί όλοι στρέφονται στο GDD;
Το GDD εστιάζει στη δημιουργία μιας βάσης στην οποία θα στηριχθεί ένα άκρως αποτελεσματικό website. Οι συνεχείς βελτιώσεις και προσθήκες που θα πραγματοποιούνται βάσει των αναγκών του κοινού-στόχος κάθε εταιρείας είναι ένας σίγουρος τρόπος να αυξηθεί το ROI της επένδυσης, αλλά και μια εγγύηση ότι αυτό το εταιρικό σας website θα είναι μια αποτελεσματική μηχανή για προσέλκυση leads.
Σε κάθε περίπτωση, η επιλογή των κατάλληλων συνεργατών οι οποίοι θα είναι σε θέση να παρέχουν εξ αρχής ένα σωστό πλάνο έργου για το εκάστοτε επαγγελματικό website εξασφαλίζουν την επιτυχία αλλά και τη συνεχή ανάπτυξη της εταιρείας.
Αντί λοιπόν να σπαταλάτε χρόνο και χρήματα για τη δημιουργία ενός website που δεν ξέρετε εάν θα αρέσει στο κοινό σας όταν λανσαριστεί, μπορείτε να ξεκινήσετε διαθέτωντας ένα μικρότερο budget και να βάλετε τα θεμέλια ενός site το οποίο θα διαμορφωθεί σταδιακά, ανάλογα με τις ανάγκες των ανθρώπων που αλληλοεπιδρούν με αυτό.
Για ακόμα καλύτερα αποτελέσματα μπορείτε να συνδυάσετε το growth driven design με την πιο σύγχρονη και αποτελεσματική μεθοδολογία digital marketing, το Inbound Marketing, η οποία όπως το GDD εστιάζει σε ακριβώς αυτό που θέλουν οι πελάτες σας.